Dostępność: Aktualnie niedostępny
Czas wysyłki: 24 godziny
Koszt wysyłki: od 15 zł
Kod producenta: 742361
Magazyn A:
Magazyn B:
Kod EAN: 8712762734254
Stan produktu: Nowy
Gwarancja: 2 lata
Waga: 0,00 kg
Typ gniazda: 7-pin
Produkcja: Holandia
Homologacja: tak
Zamawiając ten produkt otrzymasz 314 punktów, które będzie można wymienić na nagrody z kategorii Nagrody Za Punkty. Dotyczy to tylko partnerów hurtowych zarejestrowanych w naszym sklepie.
Dedykowana Wiązka Haka Holowniczego 7 PIN z modułem
Zastosowanie:
Dzięki współpracy z producentami samochodów w fazie projektowania oraz aktywnemu śledzeniu procesu produkcji Brink oferuje najlepsze rozwiązania. Nieustanny rozwój oferty pozwala na dostarczenie haków holowniczych do samochodów natychmiast po ich wprowadzeniu na rynek. „Wyrób doskonały jakościowo” to kluczowe motto towarzyszące produkcji haków holowniczych Brink. Warto wiedzieć, że Brink współpracuje z niemal wszystkimi producentami samochodów. Przedsiębiorstwo produkuje prawie milion haków holowniczych rocznie. Wszystkie haki są testowane w specjalistycznym ośrodku po to, aby dostarczyć nam sprawdzony i pewny wyrób. Te haki nigdy „nie pękają” :)
Dla osób, które zdecydowały się na zakup haka holowniczego, wybór wiązki elektrycznej to kolejne wyzwanie. Postaramy się ułatwić wam to zadanie! Wiele argumentów przemawia na korzyść wiązek dedykowanych. Istnieją też takie, które skłaniają wielu do wybrania wiązek uniwersalnych. W niektórych przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest montaż tzw. "dedyka" oraz sytuacje, gdy bez obaw można się zdecydować na rozwiązania uniwersalne. Poniżej przedstawiamy podstawowe różnice między obiema grupami wiązek. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas informacje pomogą wam dokonać trafnych wyborów. Jeśli nie, zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszymi konsultantami, którzy spróbują rozwiać wszelkie wasze wątpliwości.
Wiązki dedykowane przeznaczone są do określonego modelu samochodu lub kilku modeli danej marki. Ich długość jest idealnie dopasowana do danego pojazdu. Posiadają one oryginalne wtyczki, pasujące do punktów montażowych (gniazd) przewidzianych przez producenta. W wielu przypadkach (choć nie zawsze) jej montaż nie jest zbyt skomplikowany, a podczas instalacji trudniej o popełnienie błędu. Wiązka dedykowana może występować w wersji bez i z modułem. Czasami moduł jest już zainstalowany w pojeździe, a czasami nie. Niektóre samochody mogą posiadać przygotowanie pod montaż takiej wiązki lub go nie posiadać. Producenci wiązek wychodzą naprzeciw wszystkim tym wyzwaniom. Jednym z minusów części oryginalnych jest ich cena – są one z reguły droższe od uniwersalnych.
Wiązkę uniwersalną można zamontować w różnych modelach samochodu. Wymagana jest niewielka ingerencja w elektrykę pojazdu - wlutowuje się ją lub wpina w instalację za pomocą szybko-złączek. Samodzielny montaż nie powinien sprawić kłopotu osobie, która zna się choć trochę na budowie i elektryce samochodu. W przeciwnym razie zadanie to warto zlecić wykwalifikowanemu fachowcowi. Ceny wiązek uniwersalnych są często dużo niższe niż dedykowanych. Występują w wersji bez i z modułem.
W większości przypadków tak, choć nie zawsze tak jest. Nie zawsze też różnice cenowe są duże. Bywa, że niektóre uniwersalne – np. te adresowane do przyczep kempingowych – kosztują tyle, co niektóre "dedyki". Cena wiązek uniwersalnych bez modułu oscyluje w kwocie od 25 do około 70 złotych, a tych wyposażonych w moduł elektroniczny od 145 do około 400 złotych. Ceny wiązek dedykowanych rozpoczynają się w okolicach 100-200 złotych, a kończą na 1000-1300 złotych. Wszystko zależy od tego, jakie funkcje spełnia dana wiązka i jaki producent ją wyprodukował.
Co ma wiązka elektryczna haka do gwarancji naszego pojazdu? Bardzo wiele! W przypadku samochodów nowych jakakolwiek przeróbka instalacji elektrycznej może skutkować utratą gwarancji. Jeśli posiadamy taki pojazd i przymierzamy się do zakupu wiązki, najlepszym rozwiązaniem będzie wybór tej dedykowanej. W przeciwieństwie do jej uniwersalnych krewniaków, nie wymusza ona ingerencji w elektrykę pojazdu. Nim przystąpimy do zakupów, warto poprosić o poradę autoryzowany serwis.
Jedną z podstawowych różnic miedzy wiązkami dedykowanymi a uniwersalnymi jest sposób komunikacji z komputerem pokładowym. Najprościej rzecz ujmując wiązki dedykowane inteligentnie współpracują z elektroniką nowoczesnych pojazdów, uniwersalne zaś – poprzez np. sterowanie masą lub napięciem – w pewnym sensie ją oszukują lub omijają. Dedykowane zapewniają właściwe funkcjonowanie wszystkich funkcji pojazdu (np. stabilizacji toru jazdy przyczepy, ABS, aktywnego tempomatu, itp.), uniwersalne zaś tylko podstawowych funkcji (oświetlenie czy dezaktywacji czujników parkowania). Weźmy na tapetę np. funkcję kontroli zawieszenia. Wiązka dedykowana da komputerowi pokładowemu inteligentny sygnał w stylu: "Zareaguj, bo pojawiło się dodatkowe obciążenie na tylnej osi". Wiązka uniwersalna w ogóle zareaguje, poniważ nie została zaprojektowana do tego celu. W przypadku nowoczesnych samochodów z rozbudowaną elektroniką zdecydowanie zalecamy stosowanie wiązek dedykowanych - o ile chcemy, by wszystkie funkcje naszego samochodu właściwie działały i nie doszło do uszkodzenia elektroniki (co w skrajnych przypadkach może się zdarzyć).
W wielu przypadkach można bez obaw zdecydować się na wybór wiązki uniwersalnej. Znajdują one zastosowanie w samochodach, które nie posiadają zbyt rozbudowanej elektroniki. Są z reguły tańsze od wiązek dedykowanych, co stanowi dodatkowy argument dla osób, które nie chcą przepłacać. Uniwersalne produkty sprawdzonych producentów bywają z reguły niezawodne. Z montażem wiązki uniwersalnej powinna poradzić sobie osoba mająca przynajmniej podstawową wiedzę na temat elektryki/elektroniki samochodowej oraz budowy samochodu.
Rzeczywiście niektóre modele wiązek dedykowanych są bardzo proste w montażu. Jednak - powiedzmy otwarcie - nie jest tak we wszystkich przypadkach. Niektóre z nich wymagają poprowadzenia przewodów zasilających bezpośrednio do komory silnika; niektóre wpięcia się w magistralę CAN i/lub aktywacji w serwisie posiadającym odpowiednie oprogramowanie. Oczywiście w instrukcjach montażowych krok po kroku opisane jest, co należy zrobić, żeby instalacja zakończyła się powodzeniem. Niemniej jeśli nie jesteśmy pewni swoich umiejętności, zalecamy zlecenie tego zadania wykwalifikowanemu mechanikowi. Warto pamiętać, że w przypadku popełnienia błędu uszkodzeniu może ulec moduł (jeśli wiązka go posiada) oraz elektronika w naszym samochodzie.